هر آنچه باید از توری حصاری حتی توری پرسی و توری مش بدانید

توری حصاری چیست؟

امروزه یکی از دغدغه‌هایی که انسان‌ها با آن سروکار دارند ایجاد حفاظت و امنیت در محل زندگی آن‌ها می‌باشد. از گذشته‌های دور تا به امروز روش‌های مختلفی برای ایجاد این حس امنیت به وجود آمده است. به عنوان مثال استفاده از انواع تورها مانند توری مش، حصاری و… فنس توری که امروزه آن را به نوان توری حصاری نیز می‌شناسند یکی از فنس‌هایی است که کاربردهای بسیاری برای تأمین امنیت دارد. در ادامه شما را با این توری بیشتر آشنا خواهیم کرد.

انواع توری حصاری بر اساس جنس

توری حصاری بر اساس نوع و ضخامت مفتول، سایز چشمه‌های فنس دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن‌ها دارای کاربردهای مختص به خود هستند. انواع این توری‌ها با توجه به جنس عبارت‌اند از:

  • توری حصاری از جنس فولاد

توری‌هایی که از جنس فولاد تولید شده‌اند در برابر خوردگی از خود مقاومت نشان نخواهند داد، در نتیجه پیشنهاد می‌شود از این محصول در منطقه‌هایی که امکان زنگ زدگی کمتری وجود دارد از آن استفاده شود. طول عمر مفید توری حصاری از جنس فولاد 15 الی 20 سال می‌باشد.

  • توری حصاری گالوانیزه

از دیگر انواع توری حصاری می‌توان به جنس گالوانیزه آن اشاره کرد. این محصول در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند که این امر باعث افزایش قیمت آن‌ها شده است. علاوه بر این موضوع این توری‌ها دارای ظاهری زیباتر هستند و منطقه را بسیار مطلوب‌تر نشان می‌دهند. لازم به ذکر است این محصول مانند توری پرسی دارای اندازه‌های مختلفی هستند.

  • توری حصاری گالوانیزه با روکش PVC

این نوع توری دارای مقاومت بسیار بالایی است که در هر نوع آب و هوایی قابلیت استفاده دارد. لازم به ذکر است قیمت توری حصاری با این جنس از دیگر جنس‌ها بالاتر خواهد بود. توری مش نیز مانند این محصول با هدف خاصی تولید می‌شوند که شما با توجه به نیاز خود و منطقه‌ای که در آن قرار دارید باید به سراغ خرید آن بروید.

مشخصات فنی توری حصاری

هنگام تولید توری حصاری از دو روش ماشینی اتوماتیک و دستی برای تولید این محصولات استفاده می‌کنند. معمولاً ارتفاع‌هایی که برای این فنس‌ها به کار می‌برند 0.5 الی 3 متر خواهد بد که با توجه به نیاز کارفرما تعیین خواهد شد، مفتول‌هایی که برای بافت این فنس به کار می‌روند نیز 2 الی 4.75 قابلیت تغییر دارند. این توری نیز مانند توری پرسی با توجه به خواسته‌های کارفرما تولید خواهد شد. به صورت کلی وزن توری به قطر مفتول و اندازه چشمه توری بستگی خواهد داشت. بدون شک هر چه قطر مفتول استفاده شده بیشتر باشد اندازه چشمه‌ها کاهش پیدا می‌کنند. قیمت توری حصاری با توجه به وزن این محصولات تعیین می‌شوند.

جنس مفتول‌هایی که برای بافت این محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند همانند بافت توری مش با توجه به خواسته کارفرما تعیین می‌شود و باید با توجه به محل مورد نیاز و هدف استفاده از آن تعیین شود. به این نکته توجه داشته باشید مفتول گالوانیزه سرد کیفیت پایین‌تری خواهد داشت که این امر باعث کاهش قیمت آن نیز شده است، این مفتول در برابر زنگ زدگی نیز از خود مقاومت پایینی نشان خواهد داد و برای حصارکشی مناسب نمی‌باشند. این در حالی است که مفتول‌های گالوانیزه گرم دارای مقاومت بسیار بالاتری هستند و برای تمامی شرایط آب و هوایی استفاده می‌شوند.

روش‌های بافت توری حصاری

تمامی فنس‌ها اعم از توری مش، توری پرسی، حصاری و… به چند روش زیر می‌توانند بافته شوند:

  • دو سر قلاب
  • دو سر پیچ
  • یک سر قلاب و یک سر پیچ

کاربرد توری حصاری چیست

توری حصاری امروزه به نام‌های مختلفی اعم از حصار، فنس توری و یا chain link fence شناخته می‌شوند. کاربردهای که برای این توری می‌توان نام برد به شرح زیر است:

  • محافظت از زمین‌ها
  • مرزبندی
  • حصارکشی
  • حصارکشی باغ یا ورزشگاه
  • تأمین امنیت
  • و…