فعالان رسانه‌ای ۴۵ کشور جهان در جشنواره بین‌المللی «خورشید» گردهم آمدند

فعالان رسانه‌ای ۴۵ کشور جهان در جشنواره بین‌المللی «خورشید» گردهم آمدند

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد در هتل خورشید هشتم در درباره برگزاری اولین رویداد بین‌المللی جشنواره رسانه «خورشید» گفت: در طول تاریخ در کنار ایفای نقش مادری و همسری، در بخش‌های مختلف جامعه از جمله عرصه‌های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای به صورت فعال تاثیرگذار بوده و خواهند بود و خوشحالیم که شاهد برگزاری با محوریت زن و رسانه و با شعار «زنان روشنگری می‌کنند» هستیم.

قلندر شریف ادامه داد: مشهد مقدس در اختتامیه جشنواره رسانه «خورشید» از بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان رسانه‌ای ۴۵ کشور جهان و تعداد زیادی از فعالان رسانه‌ای ایران میزبانی می‌کند. نقش زن و رسانه در جوامع بشری بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در طول تاریخ زنان و بانوان در نقش مادری و همسری در حوزه پرورش فرزندان و ابراز عشق مادرانه پایه‌های تمدن و توسعه معنوی را بنا کرده‌اند.

فعالان رسانه‌ای ۴۵ کشور جهان در جشنواره بین‌المللی «خورشید» گردهم آمدند

شهردار مشهد افزود: این زنان غیور علاوه‌بر نقش مادری و همسری در عرصه‌های مختلف جامعه به صورت فعال حضور دارند. آن‌ها نه‌تنها دوشادوش مردان حرکت می‌کنند، بلکه از مردان فعال‌تر و جلوتر در جامعه هستند. بانوان توانمند در ایران اسلامی دارای جایگاه بالایی در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. با توجه به فرهنگ اصیل ایرانی زمینه رشد زنان در همه عرصه‌های جامعه فراهم است.

وی به بانو گوهرشاد که از بانوان تاثیرگذار در طول تاریخ مشهد مقدس است اشاره و بیان کرد: علاوه‌بر بسیاری از موقوفاتی که از این بانوی پاکدامن به یادگار مانده است، می‌توان به مسجد تاریخی گوهرشاد در حرم مطهر رضوی اشاره کرد.