10تا از برترین هدایای تبلیغاتی
تقریباً ۱۵۰ سال از شروع دوران بازاریابی مدرن تبلیغاتی میگذرد و از همان دوره هدایای تبلیغاتی مرسوم شد. از میان این هدایای تبلیغاتی بعضی در بازار تجارت ماندگارتر شدند و برخی نیز سریع حذف شدند.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گروه چاپ و تبلیغات ، این گروه تبلیغاتی در ادامه ۱۰ مورد از بهترین هدایای تبلیغاتی (gifts promotional) را بر اساس محبوبیت و حجم فروش گزارششده توسط شرکتهای تبلیغاتی در ایالت متحده آمریکا و استرالیا ارائه داده است. این ۱۰ مورد همچنان در سراسر جهان جز پرفروشترینها برای آژانسهای تبلیغاتی هستند؛ اما در ۲۰ سال گذشته، تغییرات زیادی در روند تبلیغات شکل گرفته و این هدایای تبلیغاتی از محبوبیت روزافزونی برخوردار شدهاند و همچنان بیشترین میزان سفارشهای آژانسهای تبلیغاتی در سراسر جهان را هدایای تبلیغاتی تشکیل میدهد.
خودکار تبلیغاتی:
اگرچه این روزها، شرکتها به سمت حذف مصرف کاغذ میروند اما خودکار سادهترین چیزی است که مردم هرروز استفاده میکنند و در هر شرکتی میتواند خودکار را یافت کرد. حتی با اینکه استفاده از تلفن همراه و سیستمهای پیامرسان الکترونیکی، اولین گزینه در دسترس است، اما هنوز هم اکثر مردم برای نوشتن یک یادداشت سریع و یا نوشتن اطلاعات تماس یک مخاطب، از خودکار به عنوان اولین گزینه استفاده میکنند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت جهانی آن، گستره وسیعی از مدلها و قیمتهای موجود است. مردم از خودکار خود دور نمیشوند، بنابراین نام تجاری و پیامهای تبلیغاتی حکاکی شده شما روی خودکار بهطور بالقوه برای سالهای سال قابلمشاهده است.
فلش مموری تبلیغاتی:
فلش مموری تبلیغاتی، محصول تبلیغاتی منحصربهفردی هستند، ابزارهایی بسیار مفید و کاربردی برای انتقال دادهها به کامپیوتر که قابلحمل و تجدیدپذیر هستند و ظرفیت فضای ذخیرهسازی قابلتوجهی فراهم میکنند. یک فلش مموری تبلیغاتی که مطابق مشخصات مورد نظر شما طراحیشده، یک هدیه تبلیغاتی فوقالعاده و بینظیر خواهد بود. فلش مموری تبلیغاتی کالاهایی تبلیغاتی نیستند که مشتری آنها را دور بیاندازد. مشتریهای فعلی و احتمالی شما قطعاً این ابزارهای مفید را نگه میدارند و از آنها استفاده میکنند.
دفترچه یادداشت:
همراه با یک خودکار هیچ موردی مناسبتر و بهتر از یک دفترچه یادداشت نیست. گاهی اوقات، به رغم اینکه ما با فلشها و هارد دیسکها احاطه شدهایم، نوشتن یادداشت سریع و گذاشتن آن در یک مکان مشخص، چیزی است که هیچ دستگاه الکترونیکی و فلش و هارد دیسکی نمیتواند جایگزین آن شود. لوگوی سفارشی شما در تمامی صفحات دفترچه یادداشت تبلیغاتی چاپ میشود. گاهاً در این دفترچه یادداشتها اطلاعات مهمی ثبت میگردد از جمله یک شماره تلفن مهم، یا یادآوری برخی از امور روزانه و یا یک قرار کاری مهم؛ بنابراین لازم است این دفترچههای تبلیغاتی همواره روی میز کار باشد.
ساک دستی کاغذی و پارچهای
ساک دستی کاغذی یک وسیله تبلیغاتی بسیار مفید است که امروزه در کنفرانسها زیاد میتوانید آنها را ببینید. کاتالوگهای تبلیغاتی را میتوان در آن گذاشت و به شرکتکنندگان تحویل داد. جای تعجب نیست که خردهفروشان ساک دستی پارچهای سفارشی را به مشتریان خود میدهند. دفعه بعد که به خرید میروید، اگر نگاهی به اطراف خود بیاندازید این ساک دستی آماده را در دست مردم حتماً خواهید دید. ساک دستی باعث میشود که برند شما را مردم فراموش نکنند و مزیت آن این است که اغلب این ساک دستیها پس از استفاده اولیه دور انداخته نمیشوند. کیسههای تبلیغاتی به شکلهای مختلفی هستند، از کاغذی گرفته تا ساک دستی پارچهای تبلیغاتی، کولهپشتی تبلیغاتی و کیفهای دستی و ساک دستی سوزنی و … که مزایای زیادی دارند و بسته به نوع جنس یا شرکتی که بخواهید تبلیغ شود میتوانید آنها را برای تبلیغات تجاری خود برگزینید. چند سالی نیز است که شرکتها برای تبلیغاتشان در جهت حمایت از کمپینهای نه به پلاستیک» از ساک دستیهای کاغذی سنگی یا الیاف طبیعی استفاده میکنند.
بج سینه تبلیغاتی:
به عنوان یک روش ساده و مقرون بهصرفه برای نشان دادن عضویت و حمایت از یک سازمان و یا بهطور خلاصه برای ارائه یک هدیه به طرفداران برند خود میتوانید از بج سینه استفاده کنید. بج سینه یا بج کت اگر شکل و ظاهری زیبا داشته باشند میتوانید برای تبلیغات ابزاری بسیار مفید باشند.
جعبه تبلیغاتی تنقلات:
اکثر افراد تنقلات را دوست دارد. هدیهای که بهطور مستقیم نظر بچهها و نیز بسیاری بزرگترها را عوض میکند تنقلات است. تنقلات تبلیغاتی، هدیهای عالی برای قدردانی و تشکر از مشتریان است. چند راه بهتر تبلیغاتی برای شرکت در یک نمایشگاه تجاری استفاده از برچسبهای مارکدار یا تنقلات با برند خود میباشد. امروزه استفاده از جعبههای مخصوص برای ریختن تنقلات داخل آن و چاپ برند شرکتها روی جعبه تنقلات برای معرفی برند شرکتها رواج بسیار یافته است.
سررسید یا سالنامه تبلیغاتی:
سررسید، دفترچه یا دفتر یادداشت روزانه است که تاریخ و وقایع مهم سال در آن ثبتشده است و یکی از هدایای تبلیغاتی بسیار پرکاربرد است که استفاده از آن نفعی دوجانبه، هم برای اعطاکننده و هم هدیه گیرنده محسوب میشود. درواقع سررسید یا به عبارتی دیگر سالنامه یک دفترچه یادداشت روزانه میباشد و تنها تفاوت کلی آن در صفحات تاریخدار آن میباشد سالنامه دربرگیرنده فهرست مناسبهایی که با توجه به تصمیمات گرفتهشده تا یادآوری خاطرات، اتفاقات گذشته زنده نگهداشتن نام استانها بزرگ و نامآور میباشد در حقیقت در یک سررسید به حقایق و اتفاقات گذشته و حال اشاره کرده و حتی میتواند یک ابزار برای برنامهریزی زمان آینده باشد.
پوشه دکمهدار:
پوشه دکمهدار پلاستیکی از جمله هدایای تبلیغاتی بسیار پرکاربرد به شمار میآید که برای حفاظت و نگهداری برگهها و اسناد و مدارک ما مورداستفاده قرار میگیرد. از پوشههای طلقی دکمه دار برای حمل آسانتر برگههای مهمها و مدارک و حفاظت از آنها در مقابل عوامل طبیعی مثل نور خورشید و باران استفاده میشود. در یککلام پوشه دکمه دار پلاستیکی برای نظم بخشیدن به اسناد در جهت حمل آسان آنها به کار میرود.
لیوان تبلیغاتی یا ماگ:
تقریباً هرکسی روز خود را با نوشیدنی مورد علاقه خود آغاز میکند و اغلب اوقات نوشیدن قهوه یا چای در ابتدای روز تأثیر بسزایی در شروع یک روز خوب کاری دارد. اگر شما یک انتخاب درست از لیوان تبلیغاتی یا ماگ تبلیغاتی خود داشته باشید بنابراین برند شما برای همیشه روی میز کار مشتری شما جای خواهد گرفت؛ مانند همه موارد بالا لیوانهای تبلیغاتی یک از هدایای تبلیغاتی هستند که انواع بسیار مختلفی وجود دارند و با توجه به اینکه مصرف قهوه در سراسر جهان رو به رشد میباشد بنابراین سفارش لیوان با برند شما فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغات و شناخته شدن برندتان میباشد.
جاسوییچی:
جاکلیدی (جاسوییچی) به عنوان یکی از بهترین محصولات تبلیغاتی تولیدشده توسط بازاریابان تبلیغاتی مورداستفاده قرار گرفته است، جاسوییچی نه تنها یک راه مفید برای نظم دادن به کلیدها هست بلکه وسیلهای است که اغلب مردم همواره مورداستفاده قرار میدهند؛ بنابراین برند شما را همواره به همراه دارند. استفاده از جاسوییچی به عنوان هدیه تبلیغاتی یکی از روشهای اثبات شده تبلیغات است و شما میتوانید اطمینان حاصل کنید که پیام شما برای مدتی طولانی در دستان مردم قرار میگیرد.
صدها آیتم و دسته از هدایای تبلیغاتی وجود دارد که ۱۰ مورد بالا به نظر نویسنده انتخابشده است و هر شخصی به صورت بالقوه میتواند ۱۰ ها مورد دیگر را بیابد و مورداستفاده قرار دهد.