چگونه بدون کد نویسی یک آزمون یا پرسشنامه آنلاین بسازیم

چگونه بدون کد نویسی یک آزمون یا پرسشنامه آنلاین بسازیم

امروزه از اینترنت برای آموزش و ارزیابی، ثبت و جمع‌آوری اطلاعات، فروش و خدمات‌رسانی و… استفاده‌های متعددی می‌شود. در همین راستا نیازهای جدیدی برای فعالان این حوزه‌های آنلاین پدید آمده است؛ آموزش آنلاین نیازمند ارزیابی و آزمون آنلاین است، کسب‌وکارهای آنلاین برای ارتقاء سطح کیفی محصولات یا خدماتشان به جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها نیازمند هستند. در فضای آنلاین برای ثبت سفارشات، محاسبه، گزارش‌گیری و… استفاده از ابزارهای آنلاین ضروری است. طراحی یک آزمون آنلاین یا ایجاد فرم‌های نظرسنجی و فرم پرسشنامه آنلاین به داشتن دانش فنی و تسلط کافی در زمینه کد نویسی و طراحی قالب آزمون نیازمند است. حدس شما درست است، کد نویسی مهارتی تخصصی است و انجام آن برای افراد مبتدی بسیار سخت و زمان‌بر است. حالا خبر خوش این است که برای طراحی یک آزمون یا پرسشنامه آنلاین گزینه‌ راحت‌تری هم وجود دارد؛ پلتفرم‌های آزمون ساز و فرم ساز آنلاین ابزارهایی کاربردی هستند که بدون داشتن مهارت و تخصص هم می‌توانید با استفاده از آن‌ها آزمون‌ها و فرم‌های آنلاین موردنظرتان را به آسانی طراحی کنید. در ادامه این گفتار به معرفی بیشتر آزمون ساز و فرم ساز آنلاین می‌پردازیم.‌

آزمون ساز آنلاین

 

طراحی آسان آزمون با استفاده از آزمون ساز آنلاین

قابلیت‌های متعدد پلتفرم‌های آزمون ساز شما را قادر می‌سازد تا در کمترین زمان ممکن و به آسانی آزمون آنلاین موردنظرتان را طراحی کنید؛ برای این کار کافی است که مراحل ثبت‌نام خود را در پلتفرم آزمون ساز آنلاین انجام دهید و سپس در بخش طراحی آزمون سؤالات و پاسخ‌های صحیح موردنظرتان را وارد کنید. قابلیت‌های متعدد آزمون ساز آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که زمان شروع و پایان آزمون را تعیین کنید و با اشتراک‌گذاری لینک آزمون با آزمون دهندگان به طور هم‌زمان از افراد زیادی در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف آزمون بگیرید. هم‌چنین آزمون سازهای آنلاین قابلیت تصحیح سریع و دقیق پاسخنامه‌ها و ارائه کارنامه را دارند. در برخی از نرم‌افزارهای آزمون ساز پیشرفته امکانات گسترده‌تری برای کنترل شرایط کیفی آزمون و کاهش احتمال تقلب در آزمون آنلاین وجود دارد. در ادامه یکی از بهترین پلتفرم‌های آزمون ساز و برخی از امکانات ویژه آن را شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی آزمون ساز آنلاین ایپول

آزمون ساز حرفه ای آنلاین ایپول یکی از بهترین پلتفرم‌های موجود برای طراحی آزمون آنلاین است؛ این آزمون ساز دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های مثبت فراوانی است. قابلیت‌هایی مانند امکان ثبت لحظه ورود و خروج کاربر از آزمون آنلاین، امکان رؤیت مدت ‌زمان شرکت هر کاربر در آزمون توسط آزمون گیرنده، امکان محدود کردن ورود بیش از یک‌بار به آزمون و… گزینه‌هایی هستند که در ایپول برای بهبود کیفیت آزمون‌های آنلاین وکاهش احتمال سوءاستفاده و تقلب در نظر گرفته شده‌اند‌. این نرم افزار هم‌چنین توانایی پشتیبانی از بانک اطلاعاتی گسترده، ارائه کارنامه‌های تحلیلی، نمایش سفارشی سوالات آزمون و… را دارد.

طراحی فرم‌های آنلاین

 

طراحی فرم‌های آنلاین دقیق و باکیفیت بدون کد نویسی

امروزه فرم‌های آنلاین هم مانند فرم‌های کاغذی نقش مهمی ‌در جمع‌آوری اطلاعات، نظرسنجی، ثبت گزارشات و… دارند. فرم ساز آنلاین هم از دیگر ابزارهای پر کاربرد اینترنتی است که برای طراحی انواع فرم و پرسشنامه آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد، طراحی یک فرم ایده‌آل نقش مهمی ‌در دریافت صحیح و دقیق اطلاعات دارد و می‌تواند به کسب‌وکارهای آنلاین برای ارتقاء سطح کیفی محصولات و خدماتشان کمک کند. یک پرسشنامه یا فرم آنلاین می‌تواندآپشن‌هایاضافه‌ای نسبت به نمونه کاغذی داشته باشد، مثلاًترتیب چینش سؤالات در فرم آنلاین می‌تواند بر اساس پاسخ به سؤالات قبلی تنظیم شود و یا برای پاسخگویی به سؤالات و نمایش ادامه پرسش‌های یک پرسشنامه آنلاین حرفه ای شرط و قوانین ویژه‌ای در نظر گرفته شود. به طور کلی برای طراحی یک فرم آنلاین با استفاده از فرم ساز آنلاین کافی است که با توجه به اطلاعاتی که قصد دارید از طریق فرم با پرسشنامه آنلاین به دست آورید، فیلدهای فرم موردنظرتان را تعیین کنید. با استفاده از فرم ساز آنلاین به راحتی و بدون صرف زمان و انرژی می‌توانید فرم و یا پرسشنامه آنلاین موردنظرتان را طراحی کنید، آن را سفارشی کنید و در نهایت به راحتی از طریق لینک به اشتراک بگذارید.

فرم ساز آنلاین ایپول

 

 فرم ساز آنلاین ایپول و طراحی انواع فرم آنلاین

از آنجایی که فرم‌ها بیشتر به منظور جمع‌آوری اطلاعات دقیق، تجزیه و تحلیل یا طبقه‌بندی داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولاً با افراد زیادی اشتراک‌گذاری می‌شوند، یک فرم ساز آنلاین باکیفیت، برای پشتیبانی از بانک اطلاعات و هم‌چنین طبقه‌بندی و تحلیل اطلاعات به‌دست‌آمده از تکمیل فرم‌ها به در دسترس بودن فضای ذخیره کافی و داشتن ابزارهای تحلیل‌گر قوی نیاز دارد. فرم ساز آنلاین ایپول یکی از بهترین فرم سازهای در دسترس است که علاوه بر داشتن عملکرد سریع و دقیق دارای امکانات گسترده‌ای برای بهبود کیفیت طراحی فرم‌های آنلاین است. فرم ساز آنلاین ایپول دارای قابلیت‌های برجسته‌ای مانند امکان تنظیم قالب و تم دلخواه، امکان سفارشی کردن ترتیب نمایش سؤالات و گزینه‌ها، قابلیت درج عکس یا فیلم در سؤالات یا گزینه‌ها و… است و یکی از قوی‌ترین گزینه‌های موجود برای طراحی فرم و پرسشنامه آنلاین به شمار می‌رود. شایان ذکر است که علاوه بر تمام مزایایی که برای طراحی آنلاین فرم، پرسشنامه یا آزمون از طریق پلتفرم‌های آنلاین مانند ایپول مطرح شد قیمت فرم ساز، آزمون و… از طریق این پلتفرم‌ها نسبت به طراحی آن‌ها با بهره‌گیری از زبان‌های برنامه‌نویسی کمتر است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که به طور کلی استفاده از پلتفرم‌های فرم ساز و آزمون ساز آنلاین برای افرادی که تسلط کافی در این زمینه ندارند، آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه ممکن است.

سخن پایانی

آنچه در این گفتار پیرامون آزمون ساز و فرم ساز آنلاین مطرح شد تنها بخشی از مزایا و کاربردهای این پلتفرم‌هاست. ایپول یکی از بهترین پلتفرم‌های آنلاین برای طراحی تخصصی آزمون‌های آنلاین با‌‌‌کیفیت و هم‌چنین طراحی پرسشنامه‌ها و فرم‌های آنلاین است. استفاده از ایپول برای طراحی انواع پرسشنامه و آزمون آنلاین کم‌هزینه، آسان و سریع است. این پلتفرم مجهز با قابلیت‌ها و گزینه‌های جانبی متعدد به شما این امکان را می‌دهد که آزمونی در بالاترین استاندارد ممکن را با ریسک تقلب بسیار کم برگزار کنید و از طریق طراحی فرم و پرسشنامه‌های آنلاین اطلاعات مورد نیازتان را جمع‌آوری ‌و تحلیل کنید.

برگرفته از وب سایت سامانه فرم ساز و آزمون ساز ایپول https://epoll.pro/