چهره های مشهور ایرانی متولد 28 فروردین + تصاویر

چهره های مشهور ایرانی متولد 28 فروردین + تصاویر

سالروز تولد هنرمندان یکی از روزهای مهم برای هوادارانشان است و اغلب این طرفداران درباره هنرمند محبوبشان اطلاعات کاملی دارند اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید سالروز تولد شما با کدام یک از در یک روز است.

ما در این مطلب شما را با بیوگرافی کوتاهی از چهره های مشهور ایرانی که 28 فروردین متولد شدند ، آشنا میکنیم.

ایرج قادری

کارگردان ، فیلمنامه‌نویس و بازیگر سینمای ایران 28 فروردین 1313 در تهران متولد شد.

ایرج قادری

ایرج قادری که یک فیلمساز پیش از انقلاب بود بعد از انقلاب با ساخت فیلم سینمایی تاراج حضور در این عرصه را ادامه داد. شبکه آخرین کار سینمایی ایرج قادری در سال 89 بود و این هنرمند کشورمان در 17 اردیبهشت 1391 در تهران بر اثر بیماری درگذشت.

حمید فرخ‌نژاد

حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 28 فروردین 1348 در آبادان متولد شد.

حمید فرخ‌نژاد

این هنرمند در سال 1369 با بازی در فیلم در کوچه های عشق ساخته خسرو سینایی بازیگری را در سینما آغاز کرد. در سال 1378 بازی در فیلم عروس آتش که دومین فیلم کارنامه سینمایی اش بود موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هجدهمین جشنواره فجر شد.

تینا پاکروان

تینا پاکروان کارگردان، تهیه کننده و بازیگر سینمای کشورمان متولد 28 فروردین 1356 در تهران است.

تینا پاکروان

تینا پاکروان فعالیت سینمایی خود را با همکاری در مجله سینمایی گزارش فیلم آغاز کرد و در فیلم و سریال های مختلفی مانند سگ کشی و کلاه پهلوی به عنوان دستار کارگردان حضور داشت. او برای اولین بار در سریال سالهای مشروطه مقابل دوربین رفت.

وی تاکنون در سریال خاتون و فیلم هایی همچون خانوم، پل، آکتور آکتور، نیمه شب اتفاق افتاد و لس آنجلس تهران به عنوان کارگردان حضور داشته است.

رضا بدیعی

رضا بدیعی کارگردان کشورمان 28 فروردین 1309 در اراک متولد شد. او به خاطر فعالیتش در تولید فیلم و سریال در هالیوود مشهور بود.

رضا بدیعی

رضا بدیعی از اوائل دهه شصت میلادی به کارگردانی فیلم های تلویزیونی پرداخت و در طول شش دههٔ گذشته بیش از 430 قطعه فیلم تلویزیونی و فیلم سینمایی ساخت و به وی لقب پدرخوانده تلویزیون آمریکا داده شده بود.

اقبال واحدی

اقبال واحدی مجری تلویزیون کشورمان 28 فروردین 1335 در کرمانشاه متولد شد.

اقبال واحدی

اقبال واحدی با اجرای برنامه صبح بخیر ایران در بین مخاطبان تلویزیون شناخته می شود.