چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته 21 شهریور

چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته 21 شهریور

امروز 21 شهریور روز مهمی برای اهالی سینما است و به نام روز ملی سینما در تاریخ ما نام گذاری شده است. در چهارمین جشن بزرگ سینما که همزمان با صدمین سال ورود سینما به ایران بود، روز 21 شهریور را به نام روز ملی سینما نامگذاری کردند.

امروز علاوه بر نامگذاری به نام روز سینما همزمان با سالروز تولد و درگذشت چند تن از اهالی سینما و است که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

فرزاد حسنی

مجری و بازیگر سینما و تلویزیون 21 شهریور 1356 در تهران متولد شد.

فرزاد حسنی

فرزاد حسنی بازیگری را در کلاسهای حمید سمندریان آموخت و با شناخته شدن در برنامه کوله پشتی در سریال هایی چون مسافری از هند، کمکم کن، کاشانه، برای آخرین بار و…. ایفای نقش کرده است.

سام نوری

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 21 شهریور 1350 در تهران متولد شد.

سام نوری

سام نوری خواهرزاده محمدعلی فردین بازیگر قدیمی سینما است. او بازیگری را از سال 87 با سریال مرد دو هزار چهره آغاز کرد و در سریال قهوه تلخ، دیوار به دیوار، شهرزاد، نارگیل و خونسرد جلوی دوربین رفت.

مرتضی آوینی

کارگردان و مستندساز کشورمان 21 شهریور 1326 در شهرری متولد شد.

سیدمرتضی آوینی

سید مرتضی آوینی با اثر ماندگاری در حوزه جنگ ایران و عراق به نام روایت فتح شناخته میشود و این کارگردان کشورمان در راه مستندسازی جانش را از دست داد. مرتضی آوینی در سال 1372 درحالی که مشغول ساخت مستند در منطقه فکه بود که بر اثر برخورد با مین به شهادت رسید.

حسین عرفانی

دوبلور مشهور کشورمان 5 مرداد 1321 در تهران متولد شد و 21 شهریورماه 1397 درگذشت.

حسین عرفانی

حسین عرفانی از چهره های نام آشنای عرصه دوبله بود که حضور در عرصه دوبله را از 19 سالگی آغاز کرد و در سه فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخت.