محسن تنابنده و تورق گوشه ای عجیب از تاریخ!

محسن تنابنده و تورق گوشه ای عجیب از تاریخ!

اصولاً در طول سالهایی که در این عرصه به عنوان روی صندلی نشسته است نشان داده است که کارگردانی کار بلد و آشنا به مذاق و سلیقه مخاطب ایرانی است و این یعنی او در نمایش آنچه در فیلمنامه میگذرد تبحر کافی دارد.

" " را وقتی می توانیم به عنوان یک سریال استاندارد بررسی کنیم که تمام فاکتورهای لازم برای یک اقبال در میان مخاطبان را در خود دارد.

سریال در شروع نشان داد که پر از اتفاقات و حوادث است و آنچه در راه است می تواند آبستن اتفاقاتی گرم برای یک درام پر شخصیت وماجرا باشد.

معرفی زمان و جغرافیای داستان، معرفی شخصیت ها و مسیری که میتواند داستان را با خود به جای پر التهاب و بحران های ریز و درشت ببرد در قسمت اول ترسیم شد از داستان های عاشقانه ، آسیب ها و البته موقعیت های اقتصادی ارباب و رعیتی که در قسمت اول کاشته شد و می تواند بستری برای روایتی متفاوت برای قصه گویی پر کشش باشد.

حضور بازیگرانی چون هدی زین العابدین ، محسن تنابنده، آزاده صمدی ، یوسف تیموری ، بابک کریمی و … نشان می دهد شهرام شاه حسینی دوباره با وسواس همیشگی اش به سراغ انتخاب بازیگران رفته است و برای انتقال آنچه در این فیلمنامه موجود است کوچکترین ریسکی نداشته است اگرچه پر واضح هست که مثل همیشه در این سریال هم چند بازیگر چهره خواهند شد و حضور ابتدایی شان را با "رهایم کن" جشن می گیرند.

سریال "رهایم کن" در قدم اول دو نکته ویژه داشت ؛

مشخصاً روابط میان شخصیت ها به دور از زمان و جغرافیایی روایت قصه در آمده است و کارگردان خیلی زود به کمک فیلمنامه‌اش تماشاگر را با شخصیت ها آشنا کرده است و این حس سمپاتیک مخاطب با همه کاراکتر های داستان در قدم اول نقطه عطف سریال محسوب می‌شود.

و از سویی باید گفت به رغم اینکه کاراکترها به دور از حالا در سریال شهرام شاه حسینی جای گرفته‌اند اما مخاطب امروز هم آنها را شناخته است به روابط میان آنها پی برده است سرفصلهای آسیب در داستان بدون تاریخ مصرف، امروز نیز قابل لمس است.

ماجرای سلطه سرمایه‌گذاران بر جامعه ضعیف درسریال شکل دارد مسیری که افراد متمول پیشرو گرفتند مشخص است و سبک و روال دیگر آحاد جامعه نیز در تقابل با بالادستی هایی که همه چیز را به نفع جیب خودشان مدنظر دارند در سریال آمده است.

و باید گفت حالا کار میتواند با قدرت بالاتر به کمک گره ها و پیوندهای جدی‌تر قصه برای شخصیت ها و موقعیت‌های تراژیک و دراماتیک جذاب تر داستان ، تماشاگری را که در قسمت اول قلاب قصه بر ذهن و روح و روانش افتاده است را تا پایان ببرد.

باید ببینیم شهرام شاه حسینی با اضافه کردن هوتن شکیبا ستاره دیگر سریالش حالا چه نقشه هایی برای سریالش دارد و البته داستان چه خط و مسیری را طی خواهد کرد.

بی تعارف باید گفت حالا همه چیز مهیاست تا در نوروزی که احتمالاً به جز یکی دو مجموعه تلویزیونی دست رسانه ملی برای جذب مخاطب آنچنان هم که باید باز نیست این سریال بتواند در فرصت پیش رو به اقبالی حداکثری دست پیدا کند.