سیلی «ویل اسمیت» پُربحث‌ترین چَک دنیا

سیلی «ویل اسمیت» پُربحث‌ترین چَک دنیا

در شب برگزاری معمولا بیشتر توجهات معطوف برندگان جوایز اصلی است اما امسال داستان فرق می‌کرد.

براساس داده‌های منتشر شده توسط گوگل، ساعت ۱۱ عصر روز ۲۷ مارس (۸ فروردین) به وقت محلی، ویل اسمیت ۲۵ برابر فیلم کودا که اسکار بهترین فیلم را گرفت، سوژه جست‌وجوها در اینترنت بود.

جست‌وجوهای اینترنتی درباره اسمیت پس از سیلی‌ای که در واکنش به شوخی کریس راک با همسرش به صورت او زد، اوج گرفت. جست‌وجوها درباره کریس راک در آن ساعت از مقیاس ۱۰۰، روی ۵۴ و جست‌وجوها درباره فیلم کودا روی ۴ بود.

در ساعت ۱۰ روز یکشنبه به وقت محلی که صحنه سیلی زدن را شامل می‌شد، آمار جست‌وجوها برای ویل اسمیت، کریس راک و فیلم کودا به ترتیب ۵۴، ۳۵ و ۱ بود!

داده‌های گوگل ترندز میزان سوژه‌های محبوب کاربران اینترنت را در یک منطقه جغرافیایی و زمان خاص نشان می‌دهد و براساس اندازه‌گیری جست‌وجوهای اینترنتی کاربران سراسر جهان در یک بازه ۷ روزه تدوین می‌شود. بالاترین ارزش برای یک سوژه ۱۰۰ است که اوج محبوبیت آن را نشان می‌دهد.

در یکی از شوکه‌کننده‌ترین صحنه‌های تاریخ اسکار، ویل اسمیت به خاطر شوخی‌ زننده‌ای که کریس راک، استندآپ کمدین آمریکایی، با همسرش جیدا پینکت اسمیت کرده بود، روی صحنه رفت و به او سیلی زد.

آکادمی اسکار پس از پایان مراسم، با انتشار یک بیانیه در حساب توییتری خود نوشت از هیچ نوع خشونتی چشم‌پوشی نمی‌کند.

در این بیانیه تاکید شده است مراسم اهدای جوایز اسکار شبی برای تجلیل از برندگانی است که مستحق آن هستند تا از طرف همکارانشان و سینمادوستان در سراسر جهان مورد تقدیر و تشویق قرار گیرند.

اسمیت در مواجهه با انتقادات گسترده از رفتارش، روز دوشنبه با انتشار یک پست اینستاگرامی از راک به خاطر رفتارش عذرخواهی کرد و نوشت: خشونت در هر نوع آن سمی و مخرب است. رفتار شب گذشته من در مراسم اسکار غیرقابل قبول و توجیه‌ناپذیر بود.

سیلی «ویل اسمیت» پُربحث‌ترین چَک دنیا

در بخش دیگری از این پست آمده است: کریس، می‌خواهم به طور علنی از تو عذرخواهی کنم. من از حد گذشتم و اشتباه کردم. شرمنده‌ام، کاری که کردم نشان از مردی که می‌خواهم باشم ندارد. در جهان عشق و مهربانی جایی برای خشونت نیست.