سیده رویا حسینی بازیگر

سیده رویا حسینی بازیگر

سیده رویا حسینی بازیگر دهه هفتادی است که را از شروع کرده و به سینما و تلویزیون رسیده است.

بیوگرافی سیده رویا حسینی بازیگر

سیده رویا حسینی متولد مرداد 1371 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر می باشد که با کار دانشجویی شروع کرد و تجربه همکاری با اصغر فرهادی را هم دارد و حالا در عکاسی هم فعال است.

سیده رویا حسینی بازیگر

خانواده سیده رویا حسینی بازیگر

سیده رویا حسینی در خانواد کم جمعیت به دنیا آمده و یک برادر دارد و به طبیعت و عکاسی و خلق آثار هنری علاقه مند است و حامی حقوق حیوانات نیز می باشد.

ازدواج سیده رویا حسینی

از همسر سیده رویا حسینی اطلاعاتی در دسترس نیست و احتمالا هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

سیده رویا حسینی بازیگر

ورود به دنیای بازیگری

زمانی که رویا وارد دانشگاه شد و رشته بازیگری را انتخاب کرد برای وارد شدن به حرفه مورد علاقه اش بسیار تلاش کرد. به گفته ی خودش بعد از فارغ التحصیل شدن، یکی از مهم ترین اولویت های زندگی سینما و مخصوصا بازیگری بود. اما وقتی وارد این فضا شد، چه فضای تئاتر و چه سینما، کمی فاصله گرفت. چون با عشق وارد این جریان شد و اوایل در جاهای مختلف برای تست می رفت و ممکن بود بازتاب درست نگیرد و تأیید نشود و این امر برایش آزار دهنده بود.

خیلی از نسل های جوان این حس را درک می کنند که وقتی جایی تست می دادند و می گفتند با شما تماس می گیریم این حرف یک شوخی شده است. قرار گرفتن در چنین موقعیتی کمی سخت بود.

او می گوید وقتی آدم از فضای دانشگاه بیرون می آید فکر می کند که می تواند دنیا را فتح کند اما من فاصله گرفتم و تصمیم گرفتم از فاصله دورتر نگاه کنم و عاقلانه جلو بروم و در این امر موفق هم شدم.

او بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه مشغول کارهای دیگری می شود اما همچنان به بازیگری و حرفه مورد علاقه اش و کسب شهرت در آن سن و سال فکر می کند زیرا با این کار حس و حال خوبی پیدا می کرد. او با اکران روز های نارنجی بیشتر به حس قدیمی نزدیک می شود و این بار مصمم تر پیش می رود.

رویا حسنی در سال ۱۳۹۸ در فیلم روزهای نارنجی به کارگردانی آرش لاهوتی بازی کرد و موفق شد در کنار هدیه تهرانی و مهران احمدی و تجارب زیادی به دست آورد بازیگری و عکاسی نیز می‌پرداخت و در مصاحبه اش گفته است که من عاشق بازیگری به عکاسی هستم و شهرهای زیادی را تا به حال تجربه کردم اما عکاسی برایم دنیایی دیگر دارد.

سیده رویا حسینی بازیگر

دلنوشته شیوا ابراهیمی برای رویا حسینی بازیگر نقش می جان

شیوا ابراهیمی در صحفه شخصی اش با انتشار تصاویری از رویا حسینی نوشت : می جان. جانِ من..عزیز من.. همیشه برام مهم بوده که روبروی کی بازی می کنم..برای اکثر بازیگرها مهمه نه فقط من..وقتی می رم سر یک کاری که از قبل پارتنرهای بازیم رو نمی شناسم،دل تو دلم نیست که چی میشه؟

بازیمون ،حسمون، گرمایی که باید به صحنه ها بدیم، احساس متقابلی که باید داشته باشیم تا به شخصیت ها جان بده و لحظه ها درست دربیاد..همه ی اینها بیش از اونچه که فکر کنید مهمه.. و من روز اول دختری دیدم با چشم های درخشان و ته لبخندی که معلوم بود اونم داره تو صورت من دنبال همدلی می گرده..

سیده رویا حسینی بازیگر در کلبه ای در مه

و چه خوش اقبال بودم که پیدات کردم دختر..که پیدا کردیم اون چه رو که باید در هم پیدا می کردیم..به یه چشم بر هم زدن.. نه فقط برای این کار که برای یه عمر دوستی..تو شدی دوست،همدم،هم فکر..تو عزیز دل منی..تو«می جانی،می جان»..

هر روز بهت افتخار کردم برای انسانیتت و امشب بهت بیشتر افتخار کردم برای بازی درخشانت

صفحه اینستاگرام رویا حسینی

سیده رویا حسینی بازیگر

رویا حسینی در فیلم خانه امن است نیز نقش آفرینی داشته است

صفحه رسمی اینستاگرام رویا حسینی با نشانی royahosseini.k در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال است. رویا در پیج خود عکس های شخصی و خانوادگی و همچنین عکس های زیبایی از طبیعت و کار های عکاسی خودش را به اشتراک گذاشته است.

فیلم شناسی رویا حسینی

اگر چه رویا حسینی در فیلم ها و سریال های زیادی بازی نکرده است و کار های کمی در سابقه هنری اش دارد اما آثاری که در آن ها ایفای نقش کرده است همگی جزو فیلم های درخشان و جنجالی و مهم و پر حاشیه بوده است. او در کنار افرادی همچون اصغر فرهادی و کارگردانان معروف ایرانی همکاری کرده است و سوابق کاری رضایت بخشی دارد. در زیر فهرست آثاری که در آنها ایفای نقش کرده است را ارائه می دهیم:

سریال

  • 1400 کلبه ای در مه (حسن لفافیان)

سینمایی

  • روزهای نارنجی (آرش لاهوتی)
  • سهیلا شماره ۱۷
  • عادت نمی کنیم
  • یه گوشه دنج
  • جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی)
  • خانه امن است (ناصر رفاهی)
  • از صمیم قلب