با عوارض کاشت مژه آشنا شوید

کاشت مژه چیست؟

کاشت مژه (معروف به کاشت مژه) یک راه حل دائمی برای مژه های کم پشت در امتداد خط مژه بالایی است. کاشت مژه را می توان از طریق روش های کاشت مو مانند استخراج واحد فولیکولی (FUE) یا پیوند واحد فولیکولی (FUT) به دست آورد. فولیکول های مو اهداکننده را می توان از پوست سر یا گاهی اوقات پاها برداشت. داوطلبان باید در نظر داشته باشند که رشد مو از کاشت مانند موهای ناحیه برداشت شده به رشد خود ادامه خواهد داد، بنابراین، کوتاه کردن منظم آن مورد نیاز است.

کاشت موی مژه را می توان با استفاده از روش برداشت نواری (FUT) یا استخراج FUE انجام داد. موها برای کاشت آماده می شوند و برای نتایج دائمی در خط مژه قرار می گیرند، اما موها همان ویژگی های موهای سر را حفظ می کنند و باید به طور دوره ای کوتاه و فر شوند.

کاشت مژه چه نگرانی های زیبایی را برطرف می کند؟

موی ابرو و مژه : کاشت مجدد فولیکول مو در امتداد خط مژه بالایی از طریق FUT یا FUE باعث بهبود دائمی رشد مو در امتداد خط مژه پلک بالایی می شود.
چه کسی کاندیدای ایده آل برای کاشت مژه است؟
کاندیدای ایده آل  دکتر کاشت مژه طبیعی در تهران فردی هست که مژه های کم پشتی دارد و به دنبال افزایش دائمی (برخلاف اکستنشن مژه های موقت) حجم، تراکم و توزیع است. کاشت مژه برای کسانی که محل اهدای ضعیفی دارند، یا کسانی که به دلیل دارو، درمان های پزشکی یا استرس دچار ریزش مو شده اند، توصیه نمی شود.

میانگین بهبودی مرتبط با روش کاشت مژه چقدر است؟

میانگین بهبودی پس از کاشت مژه حدود سه تا پنج روز است. پوسته چشم، قرمزی و تورم اطراف پلک های فوقانی و خط مژه معمولا در عرض چند روز برطرف می شود و اکثر بیماران در عرض یک هفته فعالیت های عادی خود را از سر می گیرند. بیماران باید مراقب باشند که مناطق پیوند شده را بیش از حد دستکاری نکنند.

عوارض جانبی احتمالی کاشت مژه چیست؟

عوارض جانبی احتمالی کاشت مژه شامل خونریزی، عفونت، خارش، زخم، تورم و تلوژن افلوویوم (ریزش یا نازک شدن مو) است.

چه کسی می تواند از نتایج کاشت مژه انتظار داشته باشد؟
نتایج کاشت مژه بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده نیست. پس از سه ماه، موهای کاشته شده می ریزند و شروع به رشد موهای جدید می کنند. اکثر رشد موهای جدید بعد از 5 تا 12 ماه اتفاق می افتد و در طول دوازده تا هجده ماه به بهبود ادامه می یابد. بیماران برای داشتن ظاهری طبیعی و با طراوت باید موهای مژه را کوتاه کرده و حفظ کنند.

هزینه متوسط ​​کاشت مژه چقدر است؟

هزینه واقعی کاشت مژه به محل، جراح پلاستیک تایید شده و طول و درگیری این عمل بستگی دارد.

جراحان چشم به بیماران توصیه می کنند که این عمل را برای اهداف زیبایی انجام ندهند
: تریاشیاز از مژه های پیوند شده.

از آنجایی که مطبوعات مصرف کننده، جراحی کاشت مژه را به عنوان روش زیبایی بعدی معرفی می کنند، جراحان اکولوپلاستی هشدار می دهند که بزرگ کردن مژه ها با جراحی می تواند منجر به عوارض شدید از جمله تریکیازیس (جهت نادرست مژه) شود و در موارد شدید، بینایی را تهدید کند. با این حال، حتی جراحان اکولوپلاستی توجه دارند که این روش ممکن است در موارد سوختگی شدید شیمیایی یا برای جراحی ترمیمی ضروری باشد.، MD، استادیار چشم پزشکی، اکولوپلاستیک، چشم و جراحی زیبایی، دانشکده پزشکی دانشگاه اموری، گفت: «هیچ راهی برای انجام جراحی بدون [بر جای گذاشتن] جای زخم وجود ندارد». “من توصیه می کنم از آن برای اهداف آرایشی خودداری کنید.”

کاشت مژه به عنوان یک عمل زیبایی در حال افزایش است، زیرا بیماران خواهان مژه های پرتر هستند. این روش شامل برداشت مو از پوست سر و کاشت انفرادی فولیکول های مو در لبه پلک است. دکتر مورچیسون گفت: “موهای کاشته شده مانند مژه ها به صورت کنترل شده رشد نمی کنند.” مژه ها ممکن است به اشتباه هدایت شوند و باعث تحریک چشم، عفونت و زخم قرنیه شوند.

برای مطالعه بیشتر در مورد کاشت مژه می توانید به سایت الو پزشک مراجعه نمایید.