این خواننده پاپ رکورد زد

این خواننده پاپ رکورد زد

فصل پر چالشی طی سه سال گذشته بر و هنرمندانش گذشت، تعطیلی مطلق موسیقی به دلیل شیوع کرونا باعث شد که موسیقی ایران در سکوت به سر ببرد.

اما در ۶ بهمن ۱۴۰۱ این رکود با اولین اجرای زانکو شکسته شد و کنسرت رضا صادقی که برای حمایت از مردم زلزله خوی به روی صحنه رفت باعث شد کنسرت‌های خوانندگان دیگر هم رونق بگیرد.

با شروع سال جدید و تقارن ماه مبارک رمضان شاهد اجرای کنسرت‌های نوروزی در برخی از استان‌ها بودیم، با توجه به اینکه در سال‌های گذشته در ماه رمضان به جز اجرا‌های علیرضا قربانی، مهدی یراحی سایر اجرا‌های پاپ و سبک‌های دیگر با تعطیلی مواجه بوده اند.

از اواخر اسفند و در آستانه نوروز ۱۴۰۲ رقابت خواننده‌ها بیشتر شد و در نوروز ۱۴۰۲ داستان به شکل دیگری رقم خورد و صرف نظر از نگاه خواننده به رکورد و آمار‌های مختلف، همدلی برای رونق موسیقی و تلاش برای بهبود حال مخاطبان از سوی خوانندگان در اولویت قرار داشت.

این خواننده پاپ رکورد زد

تبلیغات اینستاگرامی به منظور جذب مخاطب به ارائه آمار‌هایی فاقد اعتبار در خصوص پرفروش‌ترین خواننده زمستان و نوروز مبادرت کردند که این خبر‌ها باعث ایجاد حواشی‌های مختلف شد.

اگر بخواهیم عنوان پرفروش‌ترین را در کنار نام یک سری از خواننده‌ها قرار دهیم و آن‌ها را به عنوان خواننده پرفروش معرفی کنیم باید این موضوع در یک دوره زمانی دقیق مشخص شود و همچنین باید عدد و آمار‌های دقیق ذکر شود و میزان فروش خوانندگان دیگر هم بررسی شود که این بررسی‌ها را معمولا مطبوعات و اتحادیه‌ها انجام می‌دهند.

طبق آمار از ابتدای بهمن سال گذشته تا ۱۰ فروردین خوانندگانی، چون مجید رضوی ۵۴ سانس، علی یاسینی ۳۹ سانس، بهنام بانی ۳۱ سانس، گرشا رضایی: ۳۱ سانس، مهدی احمدوند ۳۰ سانس، معین زندی: ۲۸ سانس، مسعود صادقلو: ۲۷ سانس، رضا صادقی: ۲۶ سانس، علیرضا طلیسچی ۲۴ سانس، ناصر زینلی ۲۱ سانس، رضا بهرام ۱۶ سانس، آرمین زارعی ۱۶ سانس، راغب ۱۴، آرون افشار ۱۴ سانس، میثم ابراهیمی ۱۵ سانس، علی زند وکیلی ۱۲ سانس، اشوان ۱۰ سانس، بابک جهانبخش: ۱۰ سانس به اجرای موسیقی پرداخته اند.

در این گزارش با صرف درنظر گرفتن مولفه تعداد سانس برگزاری کنسرت نمی‌توان خواننده‌ای را پرفروش و یا کم فروش تلقی کرد.