اظهارات سید جواد هاشمی درباره حمایت از تیم ملی در جام جهانی

اظهارات سید جواد هاشمی درباره حمایت از تیم ملی در جام جهانی

این درباره نبودنش در این دوره از برخلاف برخی از دوره‌ها عنوان کرد: روز قبل از سفر به قطر، انصراف دادم، قرار بود با چند نفر از دوستان و هنرمندان بروم اما نرفتم. گاهی اوقات شما سبک و سنگین می‌کنید، ببینید چه کاری بهتر است و من هم ترجیح دادم مثل همه مردم از تلویزیون بازی‌ها را ببینم.

هاشمی در ادامه درباره تیم عنوان کرد: من ۲۲ سال است که در تیم هنرمندان مشغولم و همچنان در حال بازی هستیم. ما بیش از ۷۵۰ بازی خیریه در این سال‌ها انجام دادیم، چه در داخل و چه در خارج از کشور. نه تنها درآمدی کسب نکردیم که اتفاقا سعی کردیم درآمدی برای امور خیریه، معلولین، زندانیان در بند و… جمع آوری کنیم.

این بازیگر درباره حمایت‌ها از تیم ملی و اینکه برنامه‌ای با هنرمندان برای این منظور دارند یا خیر؟ بیان کرد: گاهی اوقات باید در برابر موج های این چنینی سکوت کرد. بدون هیچ تردیدی می‌گویم که متاسفم که حتی حرف حق را باید در خاموشی و با دهان بسته گفت. بهتر است هیچ نگوییم چون هر چه بگوییم به یک نفر برمی‌خورد. متاسفم از جامعه‌ای که نباید دو قطبی می شد و شد و الان باید سکوت کرد. این حرف من نیست و حرف اهالی هنر و ورزش هم هست که هرچه بگوییم ممکن است اتفاق بدی پس آن رخ دهد.

اظهارات سید جواد هاشمی درباره حمایت از تیم ملی در جام جهانی

وی با بیان اینکه "کاش فضای گفتگو فراهم بود" ادامه داد: ما کشوری هستیم که مدعی تمدن چند هزار ساله‌ایم و یعنی چه که نتوایم با هم حرف بزنیم یا حرف هم را بشنویم! یا حق را بشنویم یا نتوانیم عذرخواهی کنیم، یعنی چه که لجبازی کنیم و متاسفانه برخلاف روش اخلاق مدارانه حرکت کنیم. در شرایط فعلی این اتفاق در تمامی ارکان ورزش، فرهنگ، هنر و… در حال رخ دادن است.

این کارگردان درباره فیلم های خود نیز توضیح داد: فیلم سینمایی «جزیره فضایی» را آماده اکران دارم و «شهر گربه ها ۲» را باید تغییرانی بدهم و مجوز آن منوط به این تغییرات است. این دو فیلم را در نوبت اکران دارم یکی را شاید حدود یک ماه دیگر مجبور شوم اکران کنم. با توجه به شرایطی هم که داریم سخت است اما چاره ای نیست و مجبورم به خاطر نیمی از سرمایه فیلم که توسط شخص دیگری گذاشته است آن را اکران کنم و اگر دلم به حال خودم هم نسوزد به حال آن فرد باید بسوزد.

هاشمی در پایان اظهار کرد: امیدوارم چراغ تئاتر و سینما روشن باقی بماند. از اینکه بچه ها کار می‌کنند خوشحالم و از این که کار نکنند ناراحت می شوم. به همه مردم هم می‌گویم که انتظار نداشته باشند هنرمندان کار نکنند، مگر می شود هنر این کشور تعطیل شود. همین الان این حرف ها را بیان می‌کنم، ناسزا می شنوم ولی باید از این فضا خارج شویم و تحمل و صبوری خود را بالا ببریم.

سید جواد هاشمی در گفت‌وگو با برنامه "استودیو هشت" با اجرای محمدحسین امیدی و تهیه کنندگی محمد بخشایش این سخنان را مطرح کرد.