آخرین بازمانده فیلم «زندگی شگفت‌انگیز» در 97 سالگی درگذشت

آخرین بازمانده فیلم «زندگی شگفت‌انگیز» در 97 سالگی درگذشت

ویرجینیا پاتون ماس، بازیگر فیلم فرانک کاپرا در ۱۸ آگوست در جورجیا درگذشت.

«کارولین گرایمز» که به عنوان یک بازیگر کودک با ماس در فیلم «زندگی شگفت انگیز» کار کرده، در صفحه شخصی خود در فیسبوک به همبازی‌اش ادای احترام کرد و نوشت: ما یک فرشته دیگر داریم! ویرجینیا پاتون ماس. او ۹۷ ساله بود. او حالا در کنار کروس محبوبش است. دلتنگش خواهیم شد!»

ماس نام کارکتر «ویرجینیا پاتون»، در فیلم مذکور است که در سال ۱۹۴۶ توسط فرانک کاپرا کارگردان نامدار هالیوودی آن دوران ساخته شد. او نقش روث داکین بیلی، همسر هری بیلی تاد کارنز و خواهر شوهر قهرمان داستان جورج بیلی با بازی «جیمز استوارت» را بازی کرد. ماس آخرین بازمانده بزرگسالان این فیلم بود (تعدادی از بازیگران کودک فیلم، مانند گریمز، هنوز در قید حیات هستند).

آخرین بازمانده فیلم «زندگی شگفت‌انگیز» در 97 سالگی درگذشت

«زندگی شگفت‌انگیز» یا زندگی شگفت‌انگیز است ( It's a Wonderful Life) فیلمی به کارگردانی فرانک کاپرا محصول سال ۱۹۴۶ ایالات متحدهٔ آمریکا است.

این فیلم توسط بنیاد فیلم آمریکا (بفا) به‌عنوان تأثیرگذارترین فیلم تاریخ سینما انتخاب شده‌ است.

داستان

جرج بیلی (جیمز استوارت) مرد مهربان و مردم‌دوستی است که پس از ورشکست شدن تصمیم به خودکشی می‌گیرد اما فرشته‌ای به نام کلارنس مأمور می‌شود به روی زمین برود و زندگی او را نجات بدهد….

دربارهٔ فیلم

«زندگی شگفت‌انگیز» در سال ۱۹۴۶ ساخته شده، اما اکران عمومی آن به دلیل معضلات روحیِ مردم پس از جنگ با اقبال مواجه نشد و تنها سال‌ها بعد در نسخه‌های خانگی توفیق یافت. موضوع این فیلم، به دلیل پرداختن به گرفتاری‌های روح بشری هیچگاه تازگی خود را از دست نداد، آنچنان‌که «راجر ایبرت» در تحلیلی گفته‌ است: «نکتهٔ مهم دربارهٔ «زندگی شگفت‌انگیز» این است که گذشت زمان را خوب تاب آورده مثل «کازابلانکا» از آن فیلم‌های جاودانه است که با گذشت زمان، بهتر هم می‌شود». طرح اصلی فیلم حول زندگی «جورج بیلی» است که به دلیل ناکامی‌های متعدد در زندگی، قصد خودکشی دارد، اما این فرصت را پیدا می‌کند که زندگی‌اش را بدون حضور خودش و اتفاقاتی که در نبودش برای اطرافیانش روی می‌دهد ببیند. برخی معتقدند طرح اولیهٔ فیلم با اقتباس از داستان کوتاهی از فیلیپ ون دورن استرن با نام «بزرگترین هدیه» نوشته شده‌ است.