سکانس هایی به مناسبت سالروز تولد خسرو شکیبایى

سکانس هایی به مناسبت سالروز تولد خسرو شکیبایى

خسرو شکیبایی متولد ۷ فروردین ۱۳۲۳ است. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۲ و با بازیگری تئاتر آغاز کرد اما اولین حضور او در سینما به سال ۱۳۶۰ و بازی در فیلم خط قرمز به کارگردانی مسعود کیمیایی برمی‌گردد.

بهترین نقش‌آفرینی خسرو شکیبایی از نظر شما کدام است؟

فعالیت شکیبایی در سینما ادامه داشت اما بازی در نقش حمید هامون بود که نام او را بر سر زبان‌ها انداخت و به یکی از ماندگارترین کاراکترهای تاریخ سینما تبدیل کرد. یکی از درخشان‌ترین بازی‌های او که با تحسین منتقدان و تماشاگران روبرو شد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را نیز برایش به همراه داشت.

بازی‌های ماندگار بسیاری در کارنامه هنری خسرو شکیبایی به چشم می‌خورد که نشان از توانایی بالای او در ایفای نقش‌های مختلف و پیچیده دارد. یک بار برای همیشه، سارا، کیمیا، سالاد فصل، کاغذ بی خط، اتوبوس شب و حکم از دیگر بازی‌های به یاد ماندنی شکیبایی هستند که برای کیمیا و سالاد فصل موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر نیز شد.

شکیبایی در تلویزیون نیز کارنامه‌ای درخشان دارد و بسیاری از مخاطبان او را با سریال‌های تلویزیونی‌اش می‌شناسند. ایفای نقش رضا صباحی در سریال خانه سبز محبوبیت او را دوچندان کرد. صدای او در تیتراژ ابتدایی سریال هنوز در ذهن مخاطبان پررنگ است: «من یا بهتر بگم ما معتقدیم خونه هرچی که باشه، باید سبز باشه.»

فیلم‌های مهم

خط قرمز، ترن، هامون، بانو، یک بار برای همیشه، سارا، کیمیا، پری، خواهران غریب، عاشقانه، روانی، میکس، دختری به نام تندر، مزاحم، کاغذ بی خط، اثیری، صبحانه‌ای برای دو نفر، سالاد فصل، حکم، چه کسی امیر را کشت؟، دست‌های خالی، اتوبوس شب، رئیس، دل‌شکسته و حیران

سریال‌ها

کوچک جنگلی، روزی روزگاری، خانه سبز، سرزمین سبز، تفنگ سرپر، باران عشق

حجم ویدیو: 1.83M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58