رکورد عجیب و باکلاس ایرج نوذری !

رکورد عجیب و باکلاس ایرج نوذری !

ایرج نوذری هنرپیشه و کونگ‌فوکار اهل ایران است. ایرج نوروزی متولد 7 اسفند 1342 است. ایرج نوروزی فرزند منوچهر نوذری است.ایرج نوروزی در ۲۱ مهر ۱۳۹۴ در یک مسابقهٔ اسب‌دوانی دچار سانحه شد. ایرج نوذری به زبان‌های سانسکریت، هندی، اردو، اسپانیایی، فرانسوی و انگلیسی مسلط است.

او خود کار هنری را از دهه ۸۰ آغاز کرده و در کارنامه‌اش به عنوان بازیگر ، فیلم ها و سریال های بسیار و به عنوان مجری ، برنامه های تلویزیونی و مسابقات گوناگونی به چشم می خورند.

رکورد عجیب و باکلاس ایرج نوذری !

اما بد نیست بدانید منوچهر نوذری بزرگ هیچ کاری برای ورود پسرش به عرصه هنری نکرد و در واقع او به خاطر علاقه و بدون استفاده از نام و اعتبار و جایگاه پدر ، وارد عرصه شد.

ایرج نوذری با سریال «مسافری از هند» در ابتدای دهه ۸۰ به شهرت رسید . زمانی که خیلی ها نمی دانستند این پسر منوچهر نوذری است و خیلی ها هنوز هم نمی دانند که چطور به این پروژه وصل شد!

زمانی که سازندگان فیلم می‌خواستند زبان دانی را برای بازیگر نقش سیتا – شیلا خداداد با ایفای همین نقش به شهرت رسید – استخدام کنند ، یک نفر ایرج نوذری را به آنها معرفی کرد.

رکورد عجیب و باکلاس ایرج نوذری !

زبان هندی از گستردگی و تنوع بسیاری در لهجه ها برخوردار است . آنها کسی را می خواستند که روی تفاوت‌های این لهجه ها مسلط باشد . ایرج نوذری برای نوشتن دیالوگ‌های هندی مسافری از هند قرارداد بست و در ادامه راه نقش دایی سیتا را هم برعهده گرفت ، چرا که هیچ بازیگری نمی توانست آواها در زبان هندی را آنگونه که باید ، درآورد و تلفظ ها از کلمات غلط می شد !

پس از پخش این سریال نوذری به شهرت رسید و ادامه اش را که تا امروز بهتر می دانید . ایرج نوذری به زبان های انگلیسی ، فرانسه ، اسپانیایی ، آلمانی ، ایتالیایی ، هندی ، اردو ، عربی و ترکی استانبولی مسلط است .

رکورد عجیب و باکلاس ایرج نوذری !