بیماری مرموز برد پیت چیست؟

بیماری مرموز برد پیت چیست؟

برد پیت در گفت‌وگو با مجله جی کیو/GQ با اطمینان گفت مشکل پروسوپاگنوزیا یا کوری چهره دارد، اختلالی عصبی که ناتوانی در تشخیص چهره‌ها مشخصه بارز آن است و از هر ۵۰ نفر ۱ نفر به آن دچار می‌شود.

به گفته این ستاره ۵۸ ساله هالیوودی وی در به یاد آوردن و تشخیص چهره‌ها مشکل دارد و این باعث شده سرد و گوشه‌گیر به نظر برسد.

وی در ادامه گفت: هیچکس باورم نمی‌کند. دوست دارم با کسی که مشکل مشابهی دارد ملاقات کنم.

ابتلای برد پیت به کوری چهره هنوز به طور رسمی از سوی هیچ پزشکی تایید نشده است

این اولین بار نیست که بازیگر فیلم‌های آقا و خانم اسمیت و هفت می‌گوید به اختلال کوری چهره مبتلاست. وی در سال ۲۰۱۳ در مصاحبه با مجله اسکوایر درباره مشکلی که دارد، گفت: خیلی از مردم از من متنفرند چون فکر می‌کنند به آنها بی‌احترامی می‌کنم. به من می‌گویند خودپسندی، می‌گویند مغروری اما خودم هم از وضعی که دارم سردرنمی‌آورم. من نمی‌توانم چهره‌ها را تشخیص دهم.

معلوم نیست آیا برد پیت آزمایش‌های لازم برای تشخیص این اختلال را انجام داده است یا نه اما ابتلای او به این بیماری هنوز به طور رسمی از سوی هیچ پزشکی تایید نشده است.

به نقل از موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته، اختلال کوری چهره در مبتلایان مختلف به شکل متفاوتی بروز پیدا می‌کند: برخی نمی‌توانند چهره‌های آشنا را تشخیص دهند، برخی دیگر در تشخیص و تفکیک چهره‌های ناشناس مشکل دارند و گروهی هستند که حتی فرق یک چهره با یک شی را هم نمی‌فهمند. این اختلال ممکن است در اثر سکته مغزی، آسیب به مغز یا برخی از بیماری‌های نورودژنراتیو (زوال عصبی) ایجاد شده یا مادرزادی باشد و از زمان تولد آغاز شود.